Op de wieken - Reisverslag uit Voorburg, Nederland van Caroline Online - WaarBenJij.nu Op de wieken - Reisverslag uit Voorburg, Nederland van Caroline Online - WaarBenJij.nu

Op de wieken

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Caroline

06 Juli 2011 | Nederland, Voorburg

Op 30 april was er beschuit met muisjes voor de Voorburgse ooievaars.

Kleintjes worden groot en na 9 à 10 weken is het tijd om de vleugels uit te slaan. Om vleugelspieren te versterken en balans te vinden worden op het nest flink vliegoefeningen gedaan.

Pa en ma komen steeds minder maaltijden brengen zodat de jongen:
a) gewicht verliezen om te kunnen vliegen
b) gestimuleerd worden het nest te verlaten

Maar voor de jongen valt het niet mee:
a) het nest is ruim 2 maanden hun veilige thuis geweest
b) best hoog!

Het oudste jong heeft op zaterdag 2 juli zijn eerste vlucht gemaakt en het naastgelegen grasveld verkend. Het jongste jong wil niets liever dan zijn stoere broer/zus achterna, maar durft nog niet.

In ieder geval keren de jonge vogels na het 'uitvliegen' nog 1 à 2 weken terug naar het nest om te rusten en te slapen. Daarna zullen de meeste van hen begin herfst naar het zonnige zuiden trekken,
om daar de ervaring op te doen die nodig is om over 2 à 3 jaar zelf een gezin te kunnen stichten.

Eerst maar (leren) vliegen ;-) Misschien is morgen een mooie dag om op de wieken te gaan...?

P.S.: twee nieuwe video's!

Links: http://www.haagsevogels.nl/cms en http://ooievaars.eu/frame.htm

Apparatuur van Ringfoto Focus, voor de beste service van échte profs: http://www.cameracompleet.nl

• 07 Juli 2011 - 07:14

Pieter:

Schitterende foto's...ook weer dit jaar!!! :)

• 07 Juli 2011 - 07:47

Monique Van Den Broe:

Wat een prachtige foto van die jongen voor de molen!! Nu enthousiast blijven en op nar het ringen volgend jaar. Weet je of Norman van Swelm of Swalm al mag ringen voor STORK?

• 07 Juli 2011 - 08:09

Rob Ter Ellen:

Leuke verslaglegging van de wederwaardigheden van je "huis-uiver" Caroline

• 07 Juli 2011 - 09:01

Lenie Groenewegen:

'n Buitengewoon mooi foto- strip -verhaal , Caroline !
    Ik denk dat je daar wel veel geduld voor moet hebben om dat zo op de foto en video te krijgen .

groet , Lenie

• 07 Juli 2011 - 20:23

Clasien:

Hoe krijg je het iedere keer voor elkaar om bij zulke bijzondere momenten te zijn.
    Prachtig. Het blijft steeds bijzonder om je verhalen te lezen. Wat een passie.
    XXX Clasien
    Kus van Wiljan
    Jammer genoeg zit er bij de AH plaatjes geen ooievaar. Wiljan wilde dan daar iets van voor je knutselen. Schattig he.

• 08 Juli 2011 - 16:38

Dita:

Hallo Caroline
    Wat een fantastisch verslag heb je weer gemaakt.Gisteren zat ik ook bij de molen en genoot van dichtbij van de vliegpogingen van de jonge ooievaars.Kan me voorstellen dat je je er niet los van kan maken.Je zou zo met ze mee willen vliegen.
    Nog veel succes.

• 08 Juli 2011 - 19:21

Eric En Vronie:

Ha Caroline,
    Al zitten wij in de Dolomieten om as. zondag de Marathona te rijden, wij volgen jou!!!! Wat een prachtige foto's en films maak je. Wat een geduld om zoiets moois vast te leggen!!
    Groet van ons.

• 09 Juli 2011 - 08:19

Esther:

De kleintjes worden groot en verlaten het nest..... Het is net als een moeder die haar kinderen moet loslaten (volgens mij - heb geen ervaring).
    Je hebt er weer een prachtverhaal van gemaakt en schitterende foto's.
    Knuf

• 24 Juli 2011 - 10:47

Mams:

Tussen de foto's door zie ik:
    Een kind, die de natuur omarmt; niet zonder gevolgen: allergieën en nare prikken.
    Een meisje,dat voor haar mavodiploma een fototoestel krijgt.
    Een tiener, die vakantiebaantjes heeft en spaart voor een echte camera.
    Een jonge vrouw, die gaat reizen, fotograferen, duiken; maar tussen natuur en mens een muur bouwt.
    Een knappe volwassen vrouw, zelfverzekerd,alleskunner met een pittige baan, veel vlieguren maakt voor het blad de Wulp, op haar weblog iedereen laat meegenieten van mooie reisverhalen en prachtige foto's
    En de muur heeft plaats gemaakt voor een versierde voordeur.
    Caroline, vriendin, zus nicht maar vooral een geweldige dochter.
    Vlieg nooit weg.Mams.