Nieuw begin - Reisverslag uit Voorburg, Nederland van Caroline Online - WaarBenJij.nu Nieuw begin - Reisverslag uit Voorburg, Nederland van Caroline Online - WaarBenJij.nu

Nieuw begin

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Caroline

27 Juli 2010 | Nederland, Voorburg

Laat ons afscheid schoon zijn
Helder en vooral op tijd
Geen opgekropte narigheid
Kunnen zeggen zonder spijt:
‘t Is tijd om op te staan.

Laat ons afscheid schoon zijn
Geen raadsels meer en geen verwijt
Geen leugens geen onduidelijkheid
Geen wrok van een te lange strijd
Maar vrij om weg te gaan.

Het hoeft niet zonder tranen
Van pijn of van verdriet
Of van scheiden zonder lijden
Nee, dat bedoel ik niet.

Laat ons afscheid schoon zijn
Schoon en eerlijk voor elkaar
Kunnen zeggen: wij zijn klaar
Het is beter zo dus ga nu maar
De wereld stort niet in.

Want als ons afscheid schoon is
Zonder schuld en in balans
Dán alleen geef je jezelf
En anderen de kans
Voor een nieuw begin

Gedicht: Paul van Vliet
---------------------------------
Ter nagedachtenis aan Wietske, die in haar 34 jaar, alles uit het leven haalde wat erin zat.
Op de dag van jouw uitvaart, verliet het laatste ooievaarsjong het nest.
En stond er een bijzondere herinnering in de krant*.

Mooie momenten leven voort.
Koester ze.
Maar de reis gaat verder.
Met vliegen en landen
Met vallen en opstaan.

Pluk de dag.
Voor je in een vaas eindigt.

P.S.: zie de omschrijvingen bij de foto's - ook een nieuwe video toegevoegd!

*) tekst uit het krantenartikel 'Merkwaardige plekjes: Haagse Broodjeszaken'

'De meest Haagse van alle broodjeszaken is Broodje van Dootje. Pal aan de Herengracht begint Do Walta in 1954 een eigen broodjeszaak op nummer 9. Kleine Do is nog niet meerderjarig, dus de zaak komt naam van zijn vader te staan. In de jaren dat Dootje de zaak bestiert, tot 1980, stijgt zijn roem tot ongekende hoogten. Bezongen door Paul van Vliet of als locatie voor de misdaadboeken van Pim Hofdorp. Wijd en zijn beroemd vanwege die goddelijke broodjes. Dootje overleed in 1998, maar zijn broodjes leven als nooit tevoren. Het broodje 'troep' bestaat nog steeds - en uiteraard hun beroemdste broodmaaltijd: het broodje verschrikkelijk. Ik hoorde laatst van een fervent bezoeker, collega Bart Chabot, dat de naam is veranderd in broodje formidabel 'maar het smaakt nog even verschrikkelijk als voorheen'. En zo hoort het.

Sjaak Bral'

• 26 Juli 2010 - 19:31

Aenne:

Net terug van een - inmiddels traditionele bijna jaarlijkse - vakantie met een neef en lees het bericht van Wietske; al verwacht bij thuiskomst. Wat een goed gekozen en toepasselijk gedicht!!! En wéér zulke goede foto's met bijpassende tekst: waar haal je die inspiratie toch altijd vandaan??

• 27 Juli 2010 - 22:47

Broer:

Zus, zo mooi weer allemaal. Gedicht is echt een topper he, heel mooi. En de ooievaars foto's...echt genieten. Tranentrekkertje hoor, "Kleintje". Zo schattig.
    Ik heb zoveel meeuwen om me heen op de zaak, die kijken zoooo bijdehand, hebben schijt aan alles en iedereen, als de vuilnisbak buiten vol is weet je dat want dan staat er zo'n grote zeemeeuw bovenop je afvalbak alles er weer uit te trekken met die brutale blik haha.
    Lig soms helemaal in een deuk wat die beesten allemaal presteren op die boulevard. Ik ga me bedje in, morgen weer een lekkere werkdag.
    dikke kus broer

• 28 Juli 2010 - 08:43

Regina:

Erg mooie "aflevering" van je reisverslagen. Ken Wietske niet persoonlijk, maar opm met 34 jaar al afscheid te moeten nemen.. vreselijk en heel zwaar voor de omgeving. Gelukkig een prachtig gedicht ter nagedachtenis.
    Heel leuk stukje over Broodje van Dootje. Wat een eer om zo in de krant te mogen staan!
    Tot snel!
    Liefs,Regina.

• 28 Juli 2010 - 18:04

Lenie Groenewegen:

"pakkend" deze aflevering, Caroline

'n lieve groet, Lenie

• 31 Juli 2010 - 13:58

Dita:

Prachtige tekst en mooie foto's ,Caroline.Echt verrijkend.Vreugde en verdriet wisselen elkaar af.Het is een levenskunst om daar mee om te gaan.Veel liefs en tot ziens.

• 31 Juli 2010 - 20:42

Clasien:

Net terug van ons weekje Engeland toch even snel je weblog lezen. Kippenvel. Weer zo mooi verwoord. Sterkte.
    We spreken snel af.
    Liefs Clasien
    Prachtige foto's en geweldig krantenstukje.

• 03 Augustus 2010 - 10:49

Caroline Is Online:

Met dank aan Jelmer van waarbenjij.nu, de door het systeem verwijderde foto's zijn weer teruggezet. Veel kijkplezier, allemaal!

• 24 Juni 2011 - 22:42

Peter:

ik en bezig met de mooiste reis OOIT!!! men noemde het vroeer ook wel de reis naar ithaka,een haven die ergens moet liggen,maar niemand weet waar dat is,dus je moet dan varen en op reis gaan opzoek neer ithaka,tijdens die reis(nu 4jaar bezig)kom je op siv.habens binnen en leerd daar steeds meer van jezelf en de e.v.t. haven ihthaka,(wat niet belangrijk is)ben nu 44jaar en had/heg echt HEEEEEEL VEEEEL bizare dinge gezien en meegemaakt
    !!maar de laatste 4jaar zijn MAGIC!!!
    groetjes peterbazuin@live.nl