Oud & Nieuw - Reisverslag uit Voorburg, Nederland van Caroline Online - WaarBenJij.nu Oud & Nieuw - Reisverslag uit Voorburg, Nederland van Caroline Online - WaarBenJij.nu

Oud & Nieuw

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Caroline

04 Januari 2010 | Nederland, Voorburg

Al begin ik 2009 weer als single alleen
Ik heb nog altijd mijn trombosebeen
Prikken, blauwe plekken, steunkousen het valt echt niet mee
En die leuke dokters, zie je alleen op tv
Oefenen, trainen, revalideren, telkens een stapje meer
Het dal is vruchtbaarder dan de top, blijkt maar weer
Met veel lieve mensen om mij heen, mag ik me gelukkig prijzen
En na een paar zware maanden is het tijd voor mooie reizen

Met de Haagse Vogelbescherming gaan we over de grens
Oog in oog met de zeearend langs de Elbe, was toch wel de wens
Dan gaat ook Madonna nog op toernee
Sticky & Sweet deel twee
Deze keer geen "28 uur op de keien voor het stadion wachten-trip"
Hans, Kimberly en Caroline gaan naar Londen als VIP
Oké, we zijn dan bijna failliet
Maar wacht maar tot je de foto's vanaf rij vier ziet

Ook in Nederland valt genoeg te beleven
In Avifauna zie ik met Regina de mooiste vogelsoorten zweven
Een heerlijke vaartocht met John, Clasien en Wiljan Blom
Dankzij prijswinnaar Esther komen we tijdens een verwenweekeind Terschelling in luxe om
De Wadden zijn toch wel mijn favoriet
Het is dan ook twee keer dat deze bofkont Texel ziet
Dan krijg ik de kans met een steenuil(s)kuiken in mijn handen te staan
En komt een succesvol Haags Vogelfestival eraan
De bolide van Dita helpt ons geregeld uit de brand
Pietje uit logeren, ziekenhuis, tuincentrum, Ikea... we crossen door het land

Wat kan ik nou nog meer vertellen?
Natuurlijk, Erwin en Gea worden de gelukkige ouders van Bart-Jelle
Zei moeder zo vaak "iets weggooien is uit den boze"
Haar kamer ondergaat een prachtige metamorfose
Ze doet alles zelf, behalve het leggen van de vloer
Binnen een kwartier op de bank met de rechterhanden van mijn broer
Aan de muur hangt een foto van mams' moment van 2009
Toen kwam zij op het Binnenhof de Dalai Lama tegen
En al had ik het zelf niet meer durven hopen
Dankzij Run 2 Gather kan ik weer lopen
Het is een bevrijdend gevoel
Geen druk of prestatie, maar de weg is het doel

Van het vogelskijken krijg ik geen genoeg
Nog even uitwaaien in Zeeland met de Haagse ploeg
In de Spaanse Pyreneeën zie ik de sierlijke rotskruiper en imposante lammergier
Aan het einde van het jaar ben ik een dagje valkenier
Dan zijn mooie kerstdagen aangebroken
En zijn we gewend aan vegetarisch koken
Ook de jaarwisseling vieren we gezellig met elkaar
Waar we met uniek uitzicht op het vuurwerk, proosten op het nieuwe jaar!

"Als de tijd vliegt
Vlieg dan mee"
-Loesje-

  • 05 Januari 2010 - 11:15

    Riavandijk Ballering:

    Hoi Caroline.Nogmaals de beste wensen voor het nieuwe jaar ,en bedankt voor de leuke kaart van pietje in de kerstboom.leuke foto's bij het verslag.
    Groetjes uit Stompwijk.

  • 05 Januari 2010 - 19:15

    Lenie Groenewegen:

    'n Prachtig overzicht, Caroline
    Zowel het gedicht als ook de foto's !
    Veel succes voor je belevenissen in het jaar 2010 gewenst !
    hartelijke groet, Lenie

  • 05 Januari 2010 - 20:46

    Clasien:

    En jij vindt mijn sinterklaasgedicht mooi???!!!! Wat een geweldige afsluiting. Zeer vereerd dat wij er ook in voorkomen. Gaan we snel weer een date maken. Gaan we lekker aan de high tea. Lijkt me een goed begin van 2010.
    Liefs Clasien en haar mannen

  • 07 Januari 2010 - 13:09

    Aenne:

    Hèhè, ik denk dat ik nu alle foto's van je fotoboek heb bekeken; dat waren er heel wat. HEEL mooi, leuk, grappig, bijzonder, mooie composities(!), leuke herinneringen aan excursies en vaak met hele aparte onderschriften (tapuitkijk). En dan ook dat gedicht... Nu de verslagen t.z.t. nog. Ook van mij de beste wensen voor een (nog beter) 2010! Aenne

  • 08 Januari 2010 - 11:41

    Gea:

    Mooi jaarverslag in rijmvorm. Weer prachtige foto's gezien (en dan bedoel ik niet alleen die van Bart haha). Weer een nieuw jaar om gezellig bij te kletsen onder het genot van een lekker hapje. O ja, ik ga nog steeds een keer scones bakken(een goed voornemen)ik hou je op de hoogte!

  • 15 Januari 2010 - 12:55

    Dita:

    Wat een leuke afsluiting van 2009.Echt super!!Nu een hele goede en spannende reis door 2010.We vliegen graag(zoals Loesje) met je mee.Maar voorlopig is het nog glibberen.Tot ziens!

  • 22 Januari 2010 - 19:44

    Regina:

    Wat een leuk idee om het jaar op deze manier nog eens door te nemen. En wat ben ik lekker bruin op de foto!!! Als ik dat zie, verlang ik toch stiekem een beetje naar de lente/zomer...
    Ik wens je een fantastisch 2010 toe (tot nu goed begonnen met een show van Dolf Jansen en een heerlijk etentje bij onze stamkroeg "Gina"!
    Liefs, Regina.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Voorburg

2010

Het delen van mijn belevenissen, avonturen en foto's.

Recente Reisverslagen:

19 December 2010

Sneeuw, sneeuw en nog 'ns sneeuw

16 November 2010

Plaaggeesten in het land

24 Augustus 2010

Animal Crackers

11 Augustus 2010

Tik van de molen?

27 Juli 2010

Nieuw begin
Caroline

Pluk de dag voor je in een vaas eindigt!

Actief sinds 23 Juli 2006
Verslag gelezen: 796
Totaal aantal bezoekers 298817

Voorgaande reizen:

01 Januari 2012 - 31 December 2012

2012

01 Januari 2011 - 31 December 2011

2011

01 Januari 2010 - 31 December 2010

2010

Landen bezocht: