Vogel van het jaar - Reisverslag uit Voorburg, Nederland van Caroline Online - WaarBenJij.nu Vogel van het jaar - Reisverslag uit Voorburg, Nederland van Caroline Online - WaarBenJij.nu

Vogel van het jaar

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Caroline

01 Januari 2011 | Nederland, Voorburg

Het jaar 2010 is achter de rug
En ik blik nog even terug

Elke vogel maakt mij blij
Maar er zitten toch altijd speciale bij

In januari voor de baltimoretroepiaal afgereisd naar Alkmaar
Net als heel vogelend Nederland, deze dwaalgast kreeg het voor elkaar

De vraag is dan, mag hij op 'het lijstje' staan
Of is hij ergens ontsnapt, net als die pelikaan

Bij de excursies van de Haagse Vogelbescherming is ook altijd wat te beleven
Van kruisbek bij drinkpoel tot visarend zien zweven

In het voorjaar in Marokko van de vogels daar genieten
Al was de gids dan om te schieten

In de herfst op de Wadden en Zeeland tussen de steltlopers vertoeven
Struinen, kijken, fotograferen en verder niets hoeven

Oog in oog met imposante zeevogels vanaf een boot
Beetje zeeziek, maar je houd je groot

In november strijkt een woestijntapuit in het onderste puntje van Zuid-Holland neer
En hup, daar gaan we weer.

Daar nauwelijks van bekomen
Zo dichtbij een waterspreeuw, daar kun je alleen van dromen

En al reis je af naar alle hoeken
Soms hoef je het niet zo ver te zoeken

Sta je bij Molen de Vlieger met je camera in de hand
Is het een draaihals die op het paaltje naast je landt

Pestvogels in Leiden en Pijnacker, gewoon in bebouwd gebied
Het is een cadeautje als je deze prachtige vogels van zo dichtbij ziet

De Starrevaart met kijkhut, op fietsafstand zo'n prachtige plek
Vliegt daar nou een roerdomp, of ben ik nu gek?

In Den Haag en omgeving ook het fototoestel paraat
Voor een bonte piet, aalscholver of staartmees die te poseren staat

Van meerkoet, slobeend, roodborst tot fuut en kuiken op de rug
Met lege batterij en volle geheugenkaart keer ik naar huis terug

Zoveel fantastische vogelsoorten heb ik het afgelopen jaar de kijker gehad
Alleen Pietje blijft toch mijn grootste schat

Maar wie verkies ik van 'wilde' vogels als soort van het jaar?
Je kunt het al raden, het is... de ooievaar!

  • 10 Januari 2011 - 12:11

    Aenne:

    Zonder woorden, !!!, en een veelbelovend begin van een nieuw (vogel)jaar!

  • 10 Januari 2011 - 12:21

    \\Ria Van Dijk:

    Hoi Caro,line ,leuk hoor dat jaarverslqag op rijm.
    Ik hoop dat je dit jaar ,weer vele uitheemse vogels tegen zal komen.
    Groetjes,R.v.Dijk.

  • 10 Januari 2011 - 13:23

    Lenie Groenewegen:

    Wat 'n prachtige hobby heb je toch , Caroline
    Lekker in de natuur en zoveel moois zien met de kunst om het uitstekend vast te leggen en van commentaar te voorzien !!
    In 2011 wens ik je weer veel bijzondere vogels voor je lens en hoop dat ik er weer van mee mag genieten ! Verder wens ik je privé ook alle goeds toe !

    groet , Lenie

  • 10 Januari 2011 - 19:40

    Clasien:

    En dan ben je onder de indruk van mijn Sinterklaasgedicht??????!!!!!!!!!!!!!!!! Nou, je kunt er zelf anders ook wat van! Wat prachtig en woord en beeld. Liefs Clasien en tot zondag. Dan bijna 40, spannend...........................

  • 11 Januari 2011 - 15:02

    Hans:

    ik vind je foto's echt S U P E R !!!! XXX

  • 12 Januari 2011 - 19:37

    Regina:

    Prachtig gedicht en nog mooiere foto's!!! Vooral het roodborstje heeft mijn hart gestolen..
    Ik wens je een heel liefdevol, gezond, gezellig, cabaret- en vogelrijk 2011 toe!
    Tot zondag!
    Liefs,Regina.

  • 17 Januari 2011 - 21:47

    André En Muriel:

    Het vogeljaar mooi onder woorden gebracht. In 2011 kijken we weer naar de ooievaars uit. De ooievaars waar je je in 2010 zo enorm voor hebt ingespannen. Ik weet dat ze je er dankbaar voor zijn, ik hoor dat aan dat geklepper.
    Allerbeste groets van André en Muriel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Voorburg

Caroline

Pluk de dag voor je in een vaas eindigt!

Actief sinds 23 Juli 2006
Verslag gelezen: 531
Totaal aantal bezoekers 298237

Voorgaande reizen:

01 Januari 2012 - 31 December 2012

2012

01 Januari 2011 - 31 December 2011

2011

01 Januari 2010 - 31 December 2010

2010

Landen bezocht: