Mijn liefste - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Caroline Online - WaarBenJij.nu Mijn liefste - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Caroline Online - WaarBenJij.nu

Mijn liefste

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Caroline

01 Maart 2012 | Nederland, 's-Gravenhage

Vandaag staat in het teken van Piet
Zoveel meer dan "een parkiet"

Je kwam in een klein doosje bij mij in huis
En voelde je meteen thuis

Je hipte rond in je kooi
en vond alle speeltjes machtig mooi

Voorzichtig kwam je naar buiten, op mijn hand
dan schoot je weer terug op stok, of met je buik in het zand

Maar het vertrouwen kwam vlug
was je uit je kooi en wilde niet meer terug

Zitten op mijn schouder en knuffels vragen
ik kroelen over je bol en jij een beetje bijtend plagen

Ik ging je woordjes leren en je luisterde aandachtig
het bleef lang stil maar ineens riep je "Pietje", wat was dat prachtig!

Het duurde niet lang of er was een hele woordenstroom te horen
Maar met opnemen kon ik nooit scoren

Stond de camera uit, dan ging de babbelbox weer aan
"Een dikke kus", "Wat een schatje", "De lieieieiefste", "Mooi vogeltje" en "Slapen gaan"

De sleutel in het slot en ik hoorde "Vrouwtje is thuis"
Bij een krakend zakje gegarandeerd "Wat lekkers voor Pietje pluis"

In huis vloog je mij overal achterna
struinde je door mijn kledingkast of zat je op tafel met je snoet in de vla

Ging ik op vakantie dan ging jij...
naar het "Pietenhotel" zoals je zelf zei

Mams verwende je met extra veel vliegen en in bad onder de kraan
Bij thuiskomst zag in dan de foto's van wat je allemaal had gedaan

Heerlijk jouw gekke buien, dan vloog je als een speer door de flat
zat je stil te snoepen als ik iets op het aanrecht had gezet

Alles wilde je bekijken en "Voor Pietje"
onder de douche, achter de pc, samen eten, en meezingen met een liedje

Maar sinds vorige maand wilde je liever slapen in plaats van iets doen
was het tijd voor je pensioen?

Die dierenarts gaf je tegen het ziekzijn
keer op keer een medicijn

Je kroop in mijn handpalm en vond je rust als ik je streelde over je mooie veren
En vannacht wilde je niet naar je kooi terugkeren

Je zat op mijn bed en kroop tegen mijn hoofd aan
En vanmiddag in mijn handen, ben je heengegaan

Wij deelden lief en leed al die jaren, bijna acht
Lieve Piet, ik zal je vreselijk missen, rust zacht.

  • 01 Maart 2012 - 22:03

    John Vd Graaf:

    Wat een narigheid Caroline, om zo'n dierbaar maatje te verliezen. Ik heb als jongen thuis parkieten gehad , allerlei kleuren: het zijn dankbare vogels om te houden en van te houden: sterkte de komende tijd, John Ps de Schelpenhof heeft aantal data gegeven voor vogeavond. Ik mail je binnenkort

  • 01 Maart 2012 - 22:46

    Mams.:

    Lieve Caroline,

    Wat een verdriet, je maatje is niet meer.Jij gaf Pietje een thuis, geen kooitje maar een huisje
    veilig, gezellig, met veel liefde.

    Pietje blijft nog even bij je in een prachtig mandje met zijn speeltjes, bloemen en een lichtje.
    In mijn agenda staan de dagen dat hij zou komen ik laat ze staan Caroline, Pietje bedankt voor je gezelligheid en Caroline voor het vertrouwen dat ik jouw maatje mocht verzorgen.Mams

  • 02 Maart 2012 - 08:16

    Esther:

    Lieve Caroline,
    Heel veel sterkte met dit grote verlies. Pfff, Pietje is niet meer..... We hoopten nog zo dat wellicht het nieuwe medicijn zou aanslaan. Helaas. Dikke knuffel!

    Lieve Pietje,
    Rust zacht en maak een mooie vlucht naar het vogelhiernamaals. Wij zullen aan je blijven denken.

    Liefs, Esther

  • 02 Maart 2012 - 08:29

    Marcel:

    Lieve Caroline,
    Wat naar om je lieve Pietje te verliezen. Heel veel sterkte.
    Hele dikke knuffel.

    Lieve Pietje,
    Rust zacht in de mooie vogelhemel.


  • 02 Maart 2012 - 18:58

    Lenie Groenewegen:

    Lieve Caroline

    Als je zo gehecht bent aan je huisdiertje Piet
    begrijp ik dat je hem heel erg zult missen .
    Je heb jezelf bijzonder mooi geuit in jouw gedicht
    en de daarbij behorende foto's .
    Misschien wordt het lege plekje gauw door iets anders ingenomen .


  • 04 Maart 2012 - 11:34

    Regina:

    Lieve Caroline,
    Waar je al een tijdje bang voor was, is nu dan toch echt gebeurd: Pietje is niet meer. Gestorven in jouw handen.. dat is wat ieder vogeltje toch zou willen?! Je bent bijna 8 jaar lang een fantastische Pieten-moeder geweest. Alles stond in het teken van je lieve vogeltje, hij was echt je maatje. Je hebt hem een geweldig leven gegeven en daar kun je alleen maar trots op zijn.
    Heel veel sterkte in deze moeilijke (en stille) tijd. Ik zal een kaarsje voor Pietje branden..
    Dikke knuffel en veel liefs,
    Regina xxx

  • 04 Maart 2012 - 12:51

    Dita:

    Lieve Caroline
    Pietje was meer dan een parkiet.Wat hebben we toch altijd moeten lachen om zijn ondeugende streken,zijn gekke opmerkingen wanneer je die totaal niet verwachtte.Wilde je dan luisteren vertikte hij het om zijn snavel open te doen.Van harte hoop ik dat al die leuke herinneringen zullen helpen.Je gedicht is prachtig.Veel liefs, Dita

  • 14 Maart 2012 - 18:09

    Aenne:

    Wat een verhaal! Ik ving zaterdag een flard van een gesprek op en ging maar eens op je site kijken. Je hebt jullie band en je gevoel wel heel treffend onder woorden gebracht en daar leef je ook als 'buitenstaander' in mee.... Sterkte!

  • 14 Maart 2012 - 21:09

    Caroline Is Online:

    Persoonlijk, per telefoon, met de post, op Facebook, bij Waarbenjij.nu, via e-mail...

    Zoveel lieve en hartverwarmende reacties.

    Iedereen heel erg bedankt voor het meeleven en de troost, dat doet mij goed.

    Liefs,
    Caroline

    P.S.: Pietje, je blijft mijn maatje, nu een gevederde beschermengel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Gravenhage

Caroline

Pluk de dag voor je in een vaas eindigt!

Actief sinds 23 Juli 2006
Verslag gelezen: 1092
Totaal aantal bezoekers 298301

Voorgaande reizen:

01 Januari 2012 - 31 December 2012

2012

01 Januari 2011 - 31 December 2011

2011

01 Januari 2010 - 31 December 2010

2010

Landen bezocht: