Burgemisser - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Caroline Online - WaarBenJij.nu Burgemisser - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Caroline Online - WaarBenJij.nu

Burgemisser

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Caroline

19 Februari 2012 | Nederland, 's-Gravenhage

Wist u dat de burgemeester...
... een meeuw is?
... in grote en kleine soort bestaat?
... als volwassen een smetteloos wit kleed heeft?
... broedt in het hoge Noorden, zoals Groenland en IJsland?
... hier dus best zeldzaam is?
... de afgelopen tijd wél geregeld is waargenomen aan de Hollandse kust?

Wist u dat Caroline...
... werkt voor VIPS, maar nog nooit een burgemeester heeft gezien?
... deze graag wil 'spotten'? (de meeuw, dan)
... door de weeks op een druk kantoor zit en deze meeuwen juist dan in Scheveningen dobberen?
... meegaat met bijna elke vogelexcursie en de burgemeesters zich dan schuil houden?
... een vrijdagmiddag vrij nam voor een zekere waarneming van een burgemeester in Hoek van Holland?
... 2x25 kilometer door de duinen fietste met een statief, telescoop en 5 kilo fotoapparatuur?
... de haven afspeurde maar de vogel was gevlogen en zij vervolgens de melding kreeg van een kleine én grote burgemeester in Katwijk?
... op zondagmiddag na een flinke fietstocht arriveerde in Katwijk zonder burgemeesters en de kleine in Hoek van Holland werd gesignaleerd?
... blijft genieten van alle vogels, met of zonder titel?
... geheel onverwacht - tijdens een ijskoude trip naar Friesland - in de haven van Den Oever oog in oog stond met: een beeldschone sneeuwwitte grote burgemeester!

P.S.: onderaan een filmpje van strandrestaurant Katwijk (dit is géén versnelde weergave, de vogels zijn echt zo druk bezig!)

• 19 Februari 2012 - 17:23

Regina:

Prachtige plaatjes weer! En je ziet het: de aanhouder wint!!!
    Heel veel beterschap!
    Liefs, Regina xxx

• 19 Februari 2012 - 18:02

Lenie Groenewegen:

Ik merk dat ik een aflevering gemist heb . Dus even terug gekeken .
    Wat heb je toch steeds bijzondere , met mooie foto's geïllustreerde , verhalen .
    Af en toe wel afzien , maar uiteindelijk toch iets moois "geschoten" .
    Leuk dat ik mee kan genieten .

groet , Lenie

• 19 Februari 2012 - 19:07

John Van Der Graaf:

Nou Caroline het is echt een supertwich van je: terwijl het hier voor ons in de haven langzaam aan een beetje vervelend begint te worden :-) , want je kunt niet rustig van een paar zilvermeeuwen genieten, of je oog valt al weer op zo'n grote of kleine burrie, loop jij er bij toeval in Den Oever tegenaan. Van harte en groetjes van John

• 19 Februari 2012 - 19:28

Clasien:

Ze zijn weer prachtig.
    Heb ik de burgemeester eerder ontmoet hihi. Niets bijzonders aan. De jouwe is veel mooier!
    Wiljan vandaag ook druk in de weer met zijn vogelboek wat hij van de buren heeft gekregen.
    XXXXX

• 22 Februari 2012 - 11:30

Dita:

Lieve Caroline, jij verdient een medaille of misschien wel de burgermeesterketting voor je doorzettingsvermogen.Wat een spannend verhaal weer met prachtige foto's.Wat weet je er toch veel over te vertellen.Lees en leer steeds nieuwe dingen. Heel fijn. Veel liefs,Dita

• 23 Februari 2012 - 19:38

Aad Van Der Ent:

Hallo Caroline.

Ja, ik ben ook weer eens op jouw site.
    Gaaf hoor, die mooie foto's van die Grote Bur in Den Oever. ( daar ben ik weer voor niets naar toe geweest ) Maar er zitten nu ongewoon veel burgemeesters in NL , en als je het blijft proberen, zoals jij, lukt het vast een keer. Er zit ook nog steeds een Kleine Bur. in Rotterdam, die ook fotogeniek is. En voor die Kleine Bur. van Hoek van Holland moet je de tijd nemen, want de vogel kan ook op de splitsingsdam zitten, en dan moet je gewoon geduld hebben, en wachten tot de vogel weer naar de goede kant van de Nwe Waterweg komt. Maar deze vogel is de moeite waard, want een 3e winter zie je niet vaak.
    De foto's van de Drieteenstrandlopers zijn leuk.

Met vr groet.